شهروند هزاره ی سوم

۱۶
مهر ۹۵

یادداشت شماره 27 :

 

داشتم یه مقاله میخوندم تو مجله درباره ی خانواده.خب قبولش داشتم.البته اگرچندماه پیش میخوندمش باخیلی جاهاش مخالف بودم ولی الان باخیلی جاهاش موافقم.درباره ی ازدواج و خانواده بود.اتفاقا بعدازخوندن مقالهه بچه های اتاق بحثشون رفت رو همین موضوع.یکی از بچه هاکه حقوق میخونه سرصحبتو بازکرد.برام عجیب بود تفکر یکی از بچه ها.از اونجاییش بگیر که میگفت بچه ی پسر اهمیتش اینه که نسلو ادامه میده تا اونجایی که معیار بلندی قد و درجه ی لایت بودن  پوستو انحنای چش و ابرو به نظرش خعلی مهم بود.خب بر منکرش لعنت که آدمی که باهاش میخوای ازدواج کنی باید قیافش خوب باشه ولی زیبایی اولا ازنظر هرکس یه معیاری داره و نباید با داد زدن و تاکید روی معیارهامون بگیم حرف من درسته و به انتخاب یا سلیقه ی دیگران توهین کنیم و دوما پس خود شخص چی؟سوم دبیرستان که بودیم آخرین جلسه دبیر دین وزندگیمون گفت حالا که حسن ختام درسا ازدواج بود،هر کی معیارهاشو روی یه تیکه کاغذ بنویسه و بذارید رو میز ببینیم چه خبره در ذهن ها(هر جا هست شاد و موفق باشه.الان رفته روسیه)فقط من و4نفر دیگه ازبین 29نفرمعیار اول رو نوشتیم خانواده.و یکی از بچه های مخالف وقتی در جواب معلم گفتم چرا اول نوشتم خانواده حمله ی سختی کرد به من که نه!اصصصلا اینطور نیست!بماند که بعد از یه سری بحث کردن ها به این نتیجه رسیدم که بیخیال،اهمیتی نداره نظرتو برای من(البته نگفتم اینو وگرنه محشر کبری میشد!)آخه مگه ممکنه مهم نباشه!حالا دیشب حدود3-4ساعت این بحث کشششش پیدا کرد و تهش من فهمیدم بهتره هیچی نگم و سعی کردم بیشتر شنونده باشم. و ته تهش برم تو محوطه و کالبدشناسی بخونم.اما جالب بود که اونی که22سالش بود هنوز از نظر ذهنی آماده نبود برای ازدواج.به سن نیست به نظرم.بستگی به فرد داره.زمان برای بعضی ها بی اثره.البته نمیگم این بنده خدا اینطوریه،به طور کلی میگم.و ایضا دیشب فهمیدم شین سین نامزد داره! شارژ روحیش کردن انگار:))))) دست نامزدش درد نکنه.شین سین برای اینکه کم کم اماده بشه برای زندگی متاهلی همراه با درس داره خودشو آماده میکنه.نفعش برای من غذاست.تا به حال رزرو نکردم.البته کمکش میکنم که عذاب وجدان نگیرم.ولی اونم خیلی داره آپشن خدماتی ارائه میکنه:)))) به نظرم رسید که روابطی که خانواده ازش مطلع هستن آرامش بخشه.و خب نتیجه ی مبرهنی بود اما نکتش اینجاست که قبلتر ها میدیدم که خیلی ها که میخوان ازدواج کنن قبلش من باب آشنایی باهم حرف میزنن.نه بیشتر.فقط حرف!بد نیست منتها میتونه پروسه ی مطمئن تری باشه.میتونه اونم خوب باشه و همه چی بسته به عقیده ی افراده ولی درست هیچ وقت غلط نمیشه:)

بگو دختر تو رو چه به این حرفا:|بشین درستو بخون:| امینیو ببین:|||      :)))))))))

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۶
خانم گالوا